Mali Hizmetler Müdürlüğü 26 Şubat 2025, 09:11

Serap BARAK
MALİ HİZMETLER MÜDÜRLÜĞÜ
Müdürlüğün görev ve yetkileri şunlardır:
- a) Belediyemizin ilçeye sunmuş olduğu hizmetler için usulüne uygun olarak tahakkuk etmiş harcamaların, yürürlükteki Kanunlara uygun olarak kontrollerini ve ödeme işlemlerini yapmak,
- b) Belediye bütçe ve kesin hesaplarını Kanunlara uygun olarak hazırlamak, Sayıştay Başkanlığına ve ilgili Bakanlığa sunmak,
- c) Taşınır Mal Yönetmeliği hükümleri uyarınca demirbaş eşyanın ve diğer malzemelerin kayıt, teslim ve takibini yapmak,
ç) Müdürlüğe intikal eden ödeme emri evraklarını ilgili mevzuatlar çerçevesinde inceleyip, yasal işlemlerini tamamlayarak ödemeye hazır hale getirmek,
- d) Son ödeme tarihli evrakların takibini yaparak gününde ödemesini yapmak,
- e) 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu hükümleri çerçevesinde iç kontrol sisteminin kurulması, uygulanması ve geliştirilmesi konularında çalışmalar yapmak,
- f) Ön mali kontrol faaliyetini yürütmek,
- g) Muhasebe kayıtlarının usulüne ve standartlara uygun saydam ve erişilebilir şekilde tutmak,
ğ) Ön mali kontrol yönetmelik hükümleri gereği kontrol edilen işlemler hakkında görüş yazısı düzenlemek ve ilgili birimlere göndermek,
- h) Harcama birimlerinde talep edilen bütçe içerisinde ödenek aktarma işlemlerini hazırlamak ve ilgili mercilere sunmak,
ı) İzleyen iki yılın bütçe tahminlerini de içeren belediye bütçesini hazırlamak,
- i) 5393 sayılı Belediye Kanununun 56. maddesi gereği yıllık faaliyet raporunu hazırlamak,
- j) 5393 sayılı Belediye Kanununun 41. maddesi gereği ve 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununun 9. maddesi gereği kalkınma planı ve bölge planına uygun olarak stratejik plan ve performans programını hazırlamak, bütçeyi stratejik planda yer alan amaç ve hedefler doğrultusunda performans programı esasına dayalı hazırlamak,
- k) Belediye Başkanı tarafından verilecek diğer görevler.